Kosár

0

Üres a kosarad

SHOP

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

Üdvözöljük honlapunkon! Köszönjük, hogy a vásárlás során minket tisztel meg bizalmával!

Jelen webáruház ÁSZF a Fogyasztó Barát ÁSZF generátorral készült.  

Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlapon, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban felmerülő kérdések merülnek fel, vagy egyedi igényét szeretnének velünk megbeszélni, kérjük, vegye fel munkatársunkkal az elérhetőségeket!

Impresszum: a Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai

Név : Dávid-Müller Lili ev 

Székhely : H-7761 Kozármisleny, Viola utca 5. A épület 1. lépcsőház, földszint 1. 

Levelezési cím : H-7761 Kozármisleny, Viola utca 5. A épület 1. lépcsőház, földszint 1. 

Nyilvántartásba vevőhatóság : Belügyminisztérium, Nyilvántartások vezetéséért felelős helyettes államtitkár, Okmányfelügyeleti osztály 

Nyilvántartási szám : 51974149 

Adószám : 68596916-1-22 

Képviselő : Dávid-Müller Lili 

Telefonszám : 06308343673

E-mail : Purper.hu@gmail.com

Honlap : http://purper.hu

Bankszámlaszám:  12072552-01617486-00100000

Tárhelyszolgáltató adatai

Név : Rackhost Zrt. 

Székhely : 6277 Szeged, Tisza Lajos körút 41. 

Elérhetőség : 0614451200 , info@rackhost.hu  

Weboldal : www.rackhost.hu 

Fogalmak

Áru : a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt:

  • ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt víz, gáz és villamos energia, valamint
  • ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában, vagy azzal együtt van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális tartalom az áru nem tudná betölteni funkcióit (a továbbiakban: a digitális elemeket tartalmazó áru)

Digitális elemeket tartalmazó áru : ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást tartalmaz, vagy azzal van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem képes betölteni funkcióit

Felek : Eladó és Vevő együttesen

Fogyasztó : a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy

Fogyasztói szerződés : olyan, amelynek egyik alanya fogyasztónak szerződése

Funkcionalitás : a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse

Gyártó : az Áru előállítója, importált Áru esetén az Árut az Európai Unió területére behozó importőr, valamint bármely olyan személy, aki vagy amely az Árun nevének, védjegyének vagy egyéb megkülönböztető jelzésének feltüntetésével saját gyártóként tünteti fel.

Interoperabilitás : a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel, amely az azonos típusú árukat, a digitális tartalmat vagy a digitális szolgáltatást együtt kínálja.

Kompatibilitás : a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy - átalakítás szükségessége nélkül - együtt tudjon működni olyan hardverrel vagy szoftverrel, amivel azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokkal együtt hasznosít

Honlap : a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál

Szerződés : Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés

Tartós adathordozó adatok : bármilyen eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a vállalkozás számára a személyesen neki címzettnek a jövőben elérhető módon és az adat céljának megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan formában történő megjelenítését

Távollévők közötti kommunikációt olyan eszköz : eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz

Távollévők között kötött : olyan fogyasztói szerződés, szerződés szerinti szerződés szerinti Áru vagy szolgáltatás nyújtására szolgáló távértékesítési szervezet keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollevők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

Vállalkozás : a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy

Vevő/Ön : a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy

Jótállás : A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,

  1. a szerződés teljesítéséért vállalt jótállást, megadta a vállalkozást a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségen túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
  2. a jogszabályon alapuló kötelező jótállás

Vételár : az Áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás.

Vonatkozó jogszabályok

 A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadók, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
  • 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
  • 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól    
  • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztói és vállalkozási szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
  • 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
  • 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján indokolt területi alapú tartalomkorlátozással és egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 22004EU06/2004EU06. 2017/2394 rendelet, valamint a 2009/22/EK irányelv módosításáról
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelésére vonatkozó védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívüli elhelyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
  • A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalomszolgáltatásra és digitális szolgáltatások nyújtására vonatkozó szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet 4. -a. rendelet

Az ÁSZF hatálya, elfogadása

A közöttünk létrejövő szerződéstervezet tartalma – a kötelező hatályú jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és minket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, amelyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.

Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. 

A szerződés nyelve, a szerződés formája

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem teljesülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.

E-számla

Társaságunk a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektronikus számlát alkalmaz. Ön a jelen ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához.

árak

Az árak forintban értendők. Az Eladó alanyi adómentes ÁFA értékesítés szempontjából, így az áraknak ÁFA tartalma nincs. Az árak tájékoztató jellegűek. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre. Ez Eladó az árat hibás tüneteket fel, a már megkötött szerződések esetében az ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el.

Eljárás hibás ár esetén

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak egyáltalán:

  • 0 Ft-os ár,
  • kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményes tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os Áru esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált Áru).

Hibás ár feltüntetése esetén Eladó ajánlata az Áru valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron az Árut vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

A fogyasztó az Áruval vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

  • Internet cím: http://purper.hu
  • E-mail: Purper.hu@gmail.com 
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszt , amely a vállalkozásnak, valamint a vállalkozásnak vagy a javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével kapcsolatos vonatkozó magatartásra, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik. 

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni . Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi választás egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozó az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül kéri jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését harminc napon belül köteles írásban érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt . Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni. A válaszban tájékoztatni kell a Vásárlót a Békéltető Testülethez fordulás lehetőségéről.   

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérik bemutatni.

A panasz elutasítása egy vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóságot, valamint a fogyasztói lakóhelyet vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezését igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Az Eladó és a fogyasztók esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésre a fogyasztó számára:

Fogyasztóvédelmi eljárás

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Ez a fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/ 

Bírósági eljárás

Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére vonatkozó polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Békéltető testületi eljárás

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Ha az Ön fogyasztói panaszt elutasítjuk, úgy jogosult az Ön lakóhelye vagy helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügyet. Az eljárásra - a fogyasztó erre kérelme alapján - az illetékestestület helyett a fogyasztó kérelmét megjelölt békéltető illetékes testülete.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennálló vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására válaszirat megküldési kötelezettsége , továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettségek („meghallgatáson egyezség létrehozására feljogosított személy részvételének biztosítása”).   

Ha a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testület működtető kamara szerinti vármegye van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztói igények megfelelő írásbeli egyezségkötési lehetőségének felajánlására terjed ki, a Békéltető testületi ülésen a részvétel kötelező az írásbeli, az egyezségi ajánlatot tartalmazó irat elküldése esetén.

A fenti együttműködési kötelezettségek megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályi változás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása kötelező bírságkiszabás miatt, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.  

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-a, de legfeljebb 500 millió forint. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, valamint a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése érdekében az egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.  A kérelemnek tartalmaznia kell

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indul, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére javaslatot tesz,
  8. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amely tartalmára a fogyasztó bizonyítékként vállalkozás hivatkozik, így különösen az írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békél Testületekről bővebb információ itttető elérhető: http://www.bekelte.hu A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek 


Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Postacím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36
Telefonszám: 06-72-507-154
Mobil: +36 20 283-3422
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu Honlap: www.baranyabekeltetes.hu 
 
Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Postacím: 6001 Kecskemét, Pf.228.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-70-938-4765, 06-70-938-4764
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu Honlap: www.bacsbekeltetes.hu 
 
Békés Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: bekeltetes@bmkik.hu Honlap: www.bmkik.hu 
 
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-090
E-mail: bekeltetes@bokik.hu Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu 
 
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Postacím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszám: +36-1-488-21-31
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Honlap: bekeltet.bkik.hu 
 
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu 
 
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu Honlap: www.bekeltetesfejer.hu 
 
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu Honlap: www.bekeltetesgyor.hu 
 
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710; 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hu ; nemes.brigitta@hbkik.hu Honlap: www.hbmbekeltetes.hu  
 
Heves Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Hadnagy u. 6. fsz. 1.
Postacím: 3300 Eger, Faiskola u. 15.
Telefonszám: 06-36-416-660/105-ös mellék
Mobil: 06-30-967-4336
E-mail: bekeltetes@hkik.hu 
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 303-304.
Mobil: 06-20-373-2570
E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu Honlap: www.jaszbekeltetes.hu 
 
Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-010; 06-34-513-012
Mobil: 06-30-201-1647; 06-30-201-1877
E-mail: bekeltetes@kemkik.hu 
Nógrád Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu Honlap: www.nkik.hu 
 
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu Honlap: http://panaszrendezes.hu/ 
Somogy Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-000
E-mail: skik@skik.hu 
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: +36-42-420-280
Fax: +36-42-420-180
E-mail: bekelteto@szabkam.hu Honlap: www.bekeltetes-szabolcs.hu 
 
Tolna Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu ; t-tiv@tmkik.hu  
Vas Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-506-645
Fax: 06-94-316-936
E-mail: pergel.bea@vmkik.hu Honlap: www.vasibekelteto.hu 
 
Veszprém Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 115-116.
Telefonszám: 06-88-814-121; 06-88-814-111
E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu 
 
Zala Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu Honlap: www.bekelteszalahu . 
 

Békéltető Testületi eljárás fogyasztónak nem minősülő személyek esetén

A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás fogyasztónak az önálló foglalkozás és gazdasági tevékenység körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti adásvételi szerződés,civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, amely árut vesz, rendel, kap, használ, használ vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikációt, ajánlatot címzett.

A fogyasztói minőségét a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az eljárás szabályaira a Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak.

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság képvisel egyet, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik a honlapra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt Áruval vagy kapcsolatban, és nem is veheti igénybe bírósághoz fordulni, az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválasztják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU 

Részleges érvénytelenség, magatartási kódex

Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatályos, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak, és a hatályos vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései előírtak.

Az Eladónak nincs fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

Tájékoztatás a digitális elemeket tartalmazó áruk működéséről, valamint az érintett műszaki védelmi intézkedésről

A weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti. Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható. A weboldalon megjelenő adatokat MSSQL és MySQL adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.

Az Áruk tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás

A honlapon megvásárolható az Áruk lényeges tulajdonságairól az Áruknál szereplő leírásokban adunk tájékoztatást.

Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a helyes adatok valóságáért

Önnek a megrendelés a megrendelés végleges módosítása előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a visszaállítás így az előző oldalra nyílik meg, akkor is javítható a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). alatta, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján számlázásra, illetve szállításra az Áru. alatt a arra, hogy a rosszul választotte-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát biztosíthatja és meggátolhatja a szerződés létrejöttét. Ha a Vásárló véglegesített rendelését és a megfelelő adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belüli módosítást kell végrehajtani. A hibás rendelés módosítása a megrendeléskor megadott e-mail címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti Vásárló az Eladó felé.

A vásárlással kapcsolatos megkötés

A webáruház csak magánszemélyeket szolgál ki.

A honlap használata

 A vásárlás nem regisztrációhoz kötött.

 

  1. A Shop menüpont alatt ki a azt kategóriát, melyből vásárolni szeretne: TÁSKÁK, NAPSZEMÜVEGEK, SZETTEK, stb.
  2. Ki a megrendelni kívánt terméket/termékeket a megfelelő színben a legördülő sáv segítségével.
    Módosítási lehetőségek:
    - Írja be a „darab” mezőbe, hogy az adott termékből hány darabot szeretne rendelni.
    - kattintson a „Kosárba teszem” gombra, majd ha bekerül a kosarába, nyomja meg az „OK” gombot.
  3. A kosár tartalmát a jobb felső oldalon lévő kosár ikonra ellenőrzi.
    Módosítási lehetőségek:
    Ha a darabszámot kívánja - használja a kosárban található +/- gombokat.
    - A TÖRLÉS gombbal törölheti a tételt.
    - Miután összeállította virtuális kosarát, kattintson a FIZETEK gombra.
  4. Ekkor megjelenik a részletes kosár tartalom. 
    Módosítási lehetőségek:
    - szeretné tovább termék kosárba helyezni, vissza az előző oldalra. Ha a darabszámot kívánja használni a +/- gombokat. Ha a kosarában lévő összes terméket el akarja távolítani, akkor mindegyik nyomja meg a mínusz (-) gombot.
  5. Fogadja el az általános szerződési feltételeket.
  6. Fizetési adatok megadása:
    Módosítási lehetőségek:
    - Ki a fizetési módot.
    - Kattintson a "Tovább" gombra, ahol "Ellenőrizze adatait!" illetve „Ellenőrizze rendelését!” Ha Ön a „MEGRENDELEM” gombra kattint, létrejön a vásárlás elfogadja, hogy nyilatkozata a vállalkozás javára, fizetési kötelezettséget von maga után!
  7. Ezt követően Ön egy automatikus levelet, melyben láthatja a megvásárolt kap terméket, azok árát, szállítási költségét, a szállítási módot. Ezen kívül láthatja a megrendelő nevét, címét, e-mail címét, telefonszámát, esetlegesen a számlázási címet.
  8. Ha banki átutalást választott, az összeg beérkezése után maximum 3 munkanapon belül átadjuk a csomagját a GLS futárszolgálatnak, mely átadástól számítva 1 (de maxiumum 3) munkanapon belül kézbesíti Önnek a csomagot. Ha a csomagot átadtuk a futárszolgálatnak, erről is küldünk levelet (2. levél.)
  9. Kérje olvassa el figyelmesen az ÁSZF kézbesítéssel, reklámozással, elállással, és jótállással kapcsolatos részleteket.

 

 

 

A rendelet véglegesítése (ajánlattétel)

Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt Áruknak, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „ Megrendelem beállítás zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt információk nem érintettek az Eladó részéről a szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön ajánlattevőnek. 

Ön a „ Megrendelem ” gomb megnyomásával tudomásul veszi, hogy ajánlatot megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás napon köti. Az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.

Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte

Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. Az Eladó legkésőbb az Ön ajánlatának elküldését követő munkanap során e-mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát. A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email az Ön számára a levelezőrendszerben elérhetővé válik.

Át nem vett csomagok esetén követett eljárásrend

Ez a Vásárló nem veszi át a megrendelt és átadott Árut és a jogszabályokban biztosított indoklás nélküli 14 napon belüli elállási szándékot, amely jelzi az Eladó felé, megszegi az Eladóval kötött szerződést, amely alapján kötelező az Áru átvétele és ezzel az Eladó teljesítésének elfogadása. Ebben az Eladó megkísérli az Áru ismételt kiszállítást, ha ezt a Vásárlóval egyeztetni tudja, de az ismételt kiszállítást díj fizetéséhez kötheti. Ha az ismételt kiszállítás sikertelen, vagy azt nem lehet a Vásárlóval egyeztetni, mert a Vásárló megtagadja az együttműködést, Eladó jogosult a Vásárlóval kötött szerződést a szerződésszegés miatt azonnali hatállyal felmondani és a sikertelen ki és visszaszállítás költségét kötbérként érvényesíteni Vásárló felé. Felek a szerződés felmondására elfogadják a rendelés által a rendelést email, mint kommunikációs formát használnak és rögzítenek, hogy a felmondás közlésének időpontja az időponttól, amikor a felmondó levél a Vásárló email fiókjában hozzáférhetővé válik.

Fizetési módok

Utánvétel

Ha a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az "Utánvétel" fizetési módot.

Bankkártyás fizetés

Webáruházunkban gyorsan és biztonságosan fizethet bankkártyával.

Banki átutalás

A termékek ellenértékét banki átutalás útján is rendezheti.

Átvételi módok, átvételi díjak

GLS futárszolgálat

Az Árut a GLS futárszolgálat szállítja ki.

Bővebb információ itt talál: https://gls-group.eu/HU/hu/cimzetteknek-nyujtott-szolgaltatasok 

GLS csomagpont

Az online vásárlásoknál a háztól házig futárszolgálattal kiszállítás a legnépszerűbb, de évről évre nő a személyes átvétel aránya. A megrendelők kényelmesen és saját időbeosztásuk szerint vehetik át az árut a GLS CsomagPontokon keresztül, ahol a készpénzes fizetés biztosított.  

A GLS CsomagPontok jól megközelíthető helyeken találhatók, például bevásárlóközpontokban, benzinkutakon, könyvesboltokban vagy egyéb forgalmas üzletekben. A legtöbb hosszú nyitva tartással, akár egész nap is várja a csomagot át vagy feladni kívánó többletet. GLS e-mail vagy SMS értesítőt küld a címzettnek az áru kiszállításáról. A vevő 5 munkanapon belül, bármikor átveheti a csomagot, figyelembe véve a GLS CsomagPont nyitvatartási idejét.

Teljesítési határidő

A megrendelésre az általános teljesítési határidő a visszaigazolástól legfeljebb 30 nap . Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az Eladó a póthatáridőn belül nem teljesül, a Vevő jogosult a szerződéstől elállni.  

Jogfenntartás, tulajdonjog kikötés

Ön korábban már úgy rendelt Árut, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy az Áru nem kereste érkezett vissza az eladóhoz, az Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez köti.

Eladó visszatarthatja az Áru átadását, ameddig győződik meg arról, hogy az Áru árának nem sikerült sikeresen megtörténnie az elektronikus fizetési megoldás nem vételével (ideértve azt az esetet, amikor az átutalással fizetett Áru esetén Vásárló a vételárat és az átváltási összeget, valamint a banki elszámolási költségeket). Az Áru ára nem került teljes mennyiségre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.

Külföldre való értékesítés

Az Eladó nem különbözteti meg a Honlap Magyarország területén és azon kívül az Európai Unió területén belüli Vásárlókat. A jelen ÁSZF rendelkezése hiányában az Eladó Magyarország területén biztosítja a megrendelt Áruk kiszállítását/átvételét.

A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen van ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a vonatkozó rendelet előírásai alapján jelen pont értelmezésében vevőnek a fogyasztó törvénye, amely valamely tagállam állampolgára, vagy valamely tagállam lakóhellyel rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállam letelepedési hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül a kizárólagos végfelhasználói szándékkal vásárolható árut vagy vesz igénybe szolgáltatást. Fogyasztónak az a természetes személy szereplő, aki olyan célból jár el, amely kívül esik kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége körén.

A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, az Eladó nem köteles a Vásárló közösségi szerinti nyelven kommunikálni a Vásárlóval.

Az Eladó nem köteles megfelelni a Vásárló szervezet szerinti nemzeti jogban az érintett Áruval kapcsolatos meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a követelményekről.

Az Eladó eltérő rendelkezése hiányában Magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden Áru esetében.

A Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.

Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a fizetés az Eladó által meghatározott pénznemben valósul meg,

Az Eladó visszatarthatja az Áru átadást ameddig nem győződik meg arról, hogy az Áru árának és a szállítási díjnak sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus fizetési megoldás (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással az Áruhelyzet esetén a Vásárló a szervezet által meghatározott pénznemben utalja a költségeket, a jutalékot és a szállítási átadást) nem kapja meg teljes mértékben a vételár összegét). Az Áru ára nem került teljes mennyiségre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.

Az Eladó az Áru átadása érdekében a magyar Vásárlókat megillető átadási lehetőségeket biztosít a nem magyarországi Vásárlóknak is.

Ha a Vásárló az ÁSZF szerint kérheti az Áru szállítását Magyarország területére, vagy bármilyen más Európai Uniós tagterületre, ezt kérheti a nem magyarországi vásárló is az ÁSZF-ben megjelölt szállítási módon.

Ez a Vásárló az ÁSZF szerint választja az Áru személyes átvételét az Eladónál, ezzel élhet a nem magyarországi Vásárló is.

Egyebekben a Vásárló kérheti, hogy az Áru szállítását saját költségén oldhassa meg külföldre. Magyar Vásárlót ez a jog nem illett meg.

Az Eladó a szállítási díj megfizetését követően teljesíti a megrendelést, a Vásárló a szállítási díjat nem fizeti meg előre az Eladó számára, vagy a saját szállítást nem oldja meg az egyeztetett időpontig, az Eladó a szerződést felmondja és az előre fizetett vételárat visszafizeti a Vásárló számára.


Fogyasztói tájékoztató

Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy jogosult, így a jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal! A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 4. -a. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát 

a)  Áru adásvételre vonatkozó szerződés esetén
aa)  az Árunak,
ab)  több Áru adásvételekor, ha az egyes Áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgált Árunak

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától meghatározott határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 naptári nap . 

A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztót azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az Áru átvételének napja közötti időszak is gyakorolja.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 4. -a. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó határozott nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.

A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi.

Írásban történő elállás vagy felmondás esetén elegendő az elállási vagy felmondási nyilatkozatot elküldeni határidőn belül.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni. 

Az Eladó kötelezettségei a fogyasztói elállása esetén

Az Eladó visszatérítési kötelezettsége

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 4. -a. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől kapott tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerülő költségeket, így a szállítási díjat is. tulajdonképpen, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választási többletköltségekre.

Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 4. -a. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul talált bankszámlaszám vagy postai cím miatt késedelem miatt az Eladó-t nem terheli.

Többletköltségek

Ha a fogyasztó kedvezményét a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatérni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk. 

Visszatartási jog

Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó az Árut vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolja, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni. 

A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

Az Áru visszaszolgáltatása

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 4. -a. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles az Árut haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által az Áru átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó az Árut a határidő előtt elküldi.

Az Áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos közvetlen költségek viselése

A fogyasztó viseli az Áru visszaküldésének közvetlen költségét. Az Árut az Eladó címére kell visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését a későbbiekben felmondja az üzlethelyiségen kívüli távollévők között kötött - szolgáltatás nyújtásra vonatkozó - szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosanendő összeget a szerződésben fizetett ellenszolgáltatás adóval növeli a teljes összeg alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérem vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött Árut nem áll módunkban átvenni.

Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért

A fogyasztó az Áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

A vonatkozó jogszabályok szerint az elállási jog nem gyakorolható, vagy csak feltételekkel gyakorolható, a Vásárlót nem illeti meg a kipróbálási célú használat sem.

Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható

Az Eladó ingyenes felhívja az Ön, hogy Ön nem tudja gyakorolni elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

  1. a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, de ha szerződés fizetési kötelezettséget tett a fogyasztó számára, jelen kivételi esetre csak akkor lehet hivatkozni, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;
  2. olyan Áru vagy szolgáltatással kapcsolatos, ára, illetve díja a pénzpiaci vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  3. olyan nem előre gyártott Áru esetében, amelyet a fogyasztói utasítás alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan Áru esetében, amelyet a fogyasztó személyére szabtak;
  4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző Áru tekintetében;
  5. olyan zárt csomagolású Áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő hozzászólása után nem küldhető vissza;
  6. olyan Áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más Áruval;
  7. olyan alkoholtartalmú italok, amelyek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és beszerzett áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  8. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztói sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzését;
  9. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  10. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  11. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  12. lakáscélú lakásszolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szerződés szerződés tárgya, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  13. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha az Eladó a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés bejelentését követően elveszíti az elállási jogot, továbbá a vállalkozás visszaigazolását, amelyet a fogyasztó részére küldött.

Az áruk megfelelőségének szavatolására vonatkozó termékszavatosságra, kellékszavatosságra vonatkozó fogyasztói szerződésekre vonatkozó

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklet figyelembevételével készült

A Fogyi tájékoztató kizárólag fogyasztónak minősülő Vevőkre vonatkozik, a fogyasztónak nem minősülő vásárlóra vonatkozó szabályok külön fejezetben szerepelnek.

A szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói szerződés esetében

A szerződésszerű teljesítés követelményei általános fogyasztói szerződés keretében eladott áruk és digitális elemet tartalmazó áruk esetében

Az Árunak és a teljesítésnek a teljesítés időpontjában kell felelnie a 373/2021. (VI.30.) Korm. határozat rendeletben foglalt követelményeknek.  

Ahhoz, hogy a teljesítésszerűnek megfelelően jön a szerződés tárgyát képező Árunak

  • meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak, valamint rendelkezni kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel
  • kell lennie a fogyasztó által meghatározott célra bármilyen célra, amelyet a fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor az Eladó tudomására hozott, és amelyet az Eladó elfogadott
  • rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott tartozékkal, használati útmutatóval - ideértve az üzembehelyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást - és
  • ezt kell a szerződésben meghatározott frissítéseket.

Ahhoz, hogy a teljesítésszerűnek minősüljön - továbbá a szerződés tárgyát képező Árunak

  • alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyek azonos típusú Áru vonatkozó jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex előír
  • rendelkezni kell a Fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel - különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében -, amely azonos típusú Áru esetben szokásos, figyelembe véve az Elnökséget, annak képviselője vagy a láncban résztvevő vevő más címkéje az Árukonkrét különleges tulajdonságokra vonatkozó jelentés - tett ki - vagy
  • rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható csomagolással és útmutatóval - ideértve a csomagolást, valamint az üzembehelyezésre vonatkozó utasítást - és
  • meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként, modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhető tett Áru tulajdonságainak, leírásának.

Az Árunak nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentéseknek, ha az Eladó bizonyítja, hogy

  • a nyilvános kijelentést nem ismerték, és azt nem is kellett ismernie
  • a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelően helyesbítették vagy
  • a nyilvános kijelentés a jogosult kötési elhatározását nem érintette.

A szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói szerződés keretében eladott áru adásvétele esetében

Az Eladó hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad, feltéve, hogy  

a) az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt az Eladó végezte el, vagy az Eladó felelősségvállalása mellett végezték el; vagy

b) az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett megvizsgálni, és a szakszerűtlen üzembehelyezést az Eladó által - illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által - rendelkezésre bocsátott üzembehelyezési utasítások hiányosságainak következményei.

Ha az adásvételi szerződés szerint az árut az Eladó helyezi üzembe, vagy az üzembe helyezését az Eladó felelősségvállalása mellett történik, a teljesítés akkor történik, ha az Eladó befejezettnek tekinti, amikor az üzembehelyezés befejeződött.

Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás által meghatározott folyamatos folyamatos szolgáltatásról rendelkezik, az Eladó az áru digitális tartalommal kapcsolatos hibájáért, a hiba két éve nem haladja meg az utolsó folyamatos szolgáltatást az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy következik be vagy felismerhetővé.

A szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói szerződés keretében eladott digitális elemeket tartalmazó árú esetében

Digitális elemeket tartalmazó áru esetében az Eladónak van szüksége, hogy a fogyasztói értesítést kapjon az áru digitális tartalomnak vagy az azzal kapcsolatos digitális frissítéseiről - ideértve a biztonsági frissítéseket is -, amelyek az áru szerződésszerűségének fenntartásához szükségesek, valamint azt, hogy a fogyasztó meg is kapja.  

Az Eladónak a frissítés elérhető tételét, ha az adásvételi szerződést

  • a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás egyszeri szolgáltatásáról rendelkezik, akkor az áru és a digitális elemek típusa és célja, valamint az egyedi körülmények és a szerződés jellege alapján a fogyasztó által észszerűen elvárható; vagy
  • a tartalom meghatározott időszakon keresztül folyamatos szolgáltatásról van szó, akkor két éve nem utolsó sorban az áru teljesítésétől számított két éves időszakon keresztül kell haladni.

Ha a fogyasztó nem telepíti észszerű határidőn belül rendelkezésre bocsátott frissítéseket, az Eladó nem felel meg az áru hibájáért, ha csak a vonatkozó frissítés alkalmazásának hiányából fakad, feltéve, hogy

a) az Eladó tájékoztatta a fogyasztót a frissítés elérhetőségéről és a telepítés fogyasztó általi elmulasztásának következményeiről; és

b) a frissítés fogyasztó általi telepítésének elmulasztása vagy a frissített fogyasztó általi helytelen telepítés nem az Eladó által biztosított telepítési útmutató hiányosságainak tudható be.

Nem állapítható meg a hibás teljesítés, ha a szerződés megkötésekor a fogyasztó külön tájékoztatást adott arról, hogy az áru valamely konkrét tulajdonsága eltér az itt leírtaktól, és az adásvételi szerződés megkötésekor a fogyasztó ezt az eltérést külön, kifejezetten elfogadta.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv, valamint fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, ha ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igény teljesítéséhez megfelelő aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Fogyasztói szerződés tárgyát képező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru és a digitális elemeket tartalmazó áru teljesítésének időpontjától számított egy éven felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennáll, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Használt Áruk esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt Áruk esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számított. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák kijelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, ami azt eredményezi, hogy egy használt Áru minőséggel rendelkezik, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól független keletkeztek. Ha a használt Áru hibás és erről a Fogyasztónak megfelelő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba miatt a Szolgáltatónak nincs felelőssége.

Az Eladó megerősítheti az áruszerű szerződéses tételt, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget biztosít az Eladónak, figyelembe véve minden körülményt, ideértve az Áru hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

A fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényli, vagy az adásvételi szerződést megszünteti, ha

  • az Eladó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy megvizsgálta azt, de részben vagy egészben nem teljesítette az alábbi feltételeket
    • az Eladónak a saját költségére kell a kicserélt áru visszavételét
    • ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amely az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé tétele előtt - üzembe helyezve, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítást, illetve az üzembe helyezés költségeit.
  • megtagadta az áru szerződésszerű tételét
  • ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét
  • a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá, vagy
  • az Eladó nem vállalta az áruszerűvé tételt, vagy a szerződésből származó nyilvánvaló, hogy egy vállalkozás ész határidőn belül vagy a fogyasztónak jelentős érdeksérelem nélkül fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Ha a fogyasztó hibás teljesítésére hivatkozva kívánja szerződést megszüntetni az adásvételi szerződést, az Eladót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg az Eladó nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Általánosan érvényesülő szabály, hogy:

  • az Eladónak a saját költségére kell a kicserélt áru visszavételét
  • ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amely az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé tétele előtt - üzembe helyezve, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítást, illetve az üzembe helyezés költségeit.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátani.

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga az Eladónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján az árut csak bizonyos részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az együtt szerzett bármilyen egyéb árut is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól származó árukat nem tarthatja meg.

Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján az áruk egy része a szerződés tárgyát képezi, úgy

  • a Fogyasztónak az Eladó költségére vissza kell küldenie az Eladónak az érintett árut és
  • az Eladónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru ellátást teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul bejelenteni. A hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közölt hibának kell tekinteni. Felhívjuk a megállapodott, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vevő az Árut rendeltetésszerűen nem tudja használni.

Az Árunak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltételek van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől egy éven belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy az Árut az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől kapott egy év eltelt után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (Áru) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesítheti.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás Áru kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben az Áru hibásnak?

Az áru akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalombahozatali előírásnak, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön az Áru gyártó általi forgalomba hozott termeléstől számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltételekkel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Az Áru hibáját termékszavatossági igény érvényesítésére Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • az Árut nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • az Áru hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom termék, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és szavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt Árura, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben foglaltak szerint. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles a rendelet 1. számú mellékletében található új tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek), valamint az ott meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei (a továbbiakban - jelen pontban - együtt fogyasztási cikként hivatkozva) eladása.

árú Eladó önként is jótállást vállalhat, amely esetben a Fogyasztónak minősülő vásárló számára jótállási nyilatkozatot kell átadni.

A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani, legkésőbb az áru teljesítésének időpontjában.

A jótállási nyilatkozatban fel kell tüntetni:

  • az arra vonatkozó áru egyértelmű nyilatkozatot, hogy a hibás teljesítése esetén a Fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen megilleti, e jogait a jótállás nem érinti
  • a jótállásra kötelezett nevét és címét
  • a Fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendő eljárást
  • azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik és
  • a jótállás feltételeit,
  • az Áru vételárát.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg kötelező jótállás esetén?

Jótállási jogok 

A Vásárló jótállási joga kijavítási vagy kicserélési igénnyel élhet, a jogszabályban előírt árlehetőséget kérheti, vagy végső soron elállt a szerződéstől, ha a kötelezettséget a kijavítás vagy a kicserélés nem vállalja, ennek megfelelően a határidőn belül, a jogosult érdekeit kicserélve nem tud eleget tenni, vagy ki kell fizetni, vagy ki kell fizetni.

A Vásárló a kijavítás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál is érvényesítheti.

Érvényesítési határidő

A jótállási igény a jótállási időszakban érvényesíthető, a jótállási időszakban a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben foglaltak szerint. rendelet szerint:

    1. 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
    2. 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
    3. 250 000 forint eladási ár felett három év.

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállási időszak meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatja.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk a Vásárló részére történő átadására indul, vagy ha az üzembe helyezését az Eladó, vagy annak megbízottja, az üzembehelyezés napjával kezdődik.

Ha a Vásárló a fogyasztási cikket az átadástól számított hónapon túl helyezte üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok

A kijavítás kezelésekor az Eladónak törekedni kell arra, hogy a kijavítást 15 napon belül elvégezte. A kijavításra nyitva álló határidő a fogyasztási cikk átvételekor indul.

Ha a kijavítás vagy a kicserélés a tizenöt napot meghaladóan, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavításról vagy a csere várható időpontjáról.

Ha a jótállási időszak alatt a fogyasztási cikk első javítása során megállapította, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a vásárló eltérő rendelkezése hiányában az Eladó köteles a fogyasztási cikkeket napon belül nyolc cserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylat - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat napon belül a vásárló részére visszatéríteni.

A Vásárló az ÁSZF elfogadásával, hogy a tájékoztatást elektronikus úton vagy a Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.

Azt az Eladó nem tudja a fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani:

  • ha a Vásárló ehhez támogatást, számára a kijavítás teljesíthető későbbi határidőben, vagy
  • akkor a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára a fogyasztási cikket a harmincnapos határidővel eltelt követő nyolc napon belül ki kell cserélni, vagy
  • a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell érteni a harmincnapos határidőn belül eltelt követő nyolc napon belül visszatéríteni.

Ez a fogyasztási cikk 4. alkalommal hibásodik meg a Vásárló jogosult:

  • az Eladó felé kijavítási fordulni, vagy
  • a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a vételár arányos leszállítását kéri az Eladótól, vagy
  • a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztási cikket az Eladó költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, vagy
  • a Vásárló ezen jogaival (kijavítás, árleszállítás és mással kijavítás az Eladó költségére) nem él, vagy ezekkel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára 8. napon belül a fogyasztási cikkek ki kell cserélni, ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy a nyugtáján szereplő szereplők eladási árajánlatában.

A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikk - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozásról, vagy - a javítószolgálatnál érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

Kivételek a jótállás alól

A „Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pont alatt írt elő az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a motoros vízi járműre nem vonatkoznak.

Ezen Áruk esetében is köteles törekedni azonban az Eladó arra, hogy a kijavítási igényt 15 napon belül teljesítse.

Ha a kijavítás vagy a kicserélés a tizenöt napot meghaladóan, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavításról vagy a csere várható időpontjáról.

Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?

A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényes, alapvető különbségek az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.

Az Eladó önkéntes jótállási kötelezettsége a kötelező jótállási időszak alatt nem tartalmazhat fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyek kötelező jótállási kötelezettséget biztosítanak. Ezt követően azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztói jogszabályból eredő -így köztük a kellékességen alapuló jogainak fennállását.

Három munkanapon belüli csereigény

Webáruházon keresztüli értékesítés esetén érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben foglaltak szerint. rendelet alá tartozó új tartós fogyasztási cikkek esetében érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmezni, hogy az Áru az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül az Árut ki kell cserélni.

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

Az Eladó a jótállási kötelezettség alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljes után keletkezett.

alatta a jóállás, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótékonysági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól független megilletik.

 

Az áruk megfelelőségének szavatolására vonatkozó termékszavatosságra, kellékszavatosságra vonatkozó fogyasztói fogyasztóknak nem megfelelő Vevők esetében

Kellékszavatossági jogok általános szabályai

Fogyasztónak nem teljes Vevő – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, ha ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igény teljesítéséhez megfelelő aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíthatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Használt Áruk esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt Áruk esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számított. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák kijelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, ami azt eredményezi, hogy egy használt Áru minőséggel rendelkezik, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól független keletkeztek. Ha a használt Áru hibás és erről a Fogyasztónak megfelelő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba miatt a Szolgáltatónak nincs felelőssége.

Fogyasztónak nem megfelelő vásárlók esetében a kellszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év, amely a teljesítés (átadás) napján indul.

Termékszavatosság és Jótállás

A termékszavaosság, valamint a kötelező jótállás csak fogyasztóknak megfelelő vásárlót illet meg.

minden az Eladó adott Áruhoz önként jótállás biztosít, ezt az Áru megvásárlása során külön jelzi.

Ez az Áruhoz a gyártó a fogyasztónak nem minősülő vásárókra is kiterjedő gyártói jótállást biztosít, azt közvetlenül a gyártónál lehet érvényesíteni.